Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2013

Ομάδα γονέων – κηδεμόνων με παιδιά προσχολικής ηλικίας






Από 6 Νοεμβρίου 2013, Τετάρτη, στις 18:30, ξεκινά για τους γονείς του μουσικού εργαστηρίου Χαρά και Μουσική, μια ομάδα γονέων – κηδεμόνων με παιδιά προσχολικής ηλικίας, δηλαδή έως και 6 χρονών με τη Μαρία Κυριακίδου. Η ομάδα ολοκληρώνεται σε 12 συναντήσεις (2 φορές τον μήνα), μπορούν να συμμετέχουν από 5 έως και 10 άτομα και οι συναντήσεις διαρκούν δύο ώρες.
Με ιδιαίτερη χαρά θα σας υποδεχθούμε σ’ ένα χώρο ζεστό και φιλικό. Πάντα με πολύ όρεξη, με θετική διάθεση, με αρώματα καφέ και τσαγιού και κυρίως με ήρεμους τόνους , θα κινηθούμε σε δρόμους συζήτησης, διερεύνησης, επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων.

Ειδικά για τους γονείς του Χαρά και Μουσική θα ισχύει προνομιακή τιμή με 50% έκπτωση, δηλαδή 15 ευρώ τον μήνα.
Μπορείτε να φέρετε και φίλους σας στην ομάδα, εφόσον βέβαια υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις. Ισχύουν ειδικές τιμές σε άνεργους, σε μονογονεϊκές οικογένειες και σε πολύτεκνους (20 ευρώ τον μήνα).

Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο 23920 28658 (Μαρία Κυριακίδου) και στο 23920 29071 (Χαρά και Μουσική).

«Είναι εύκολο να γίνεις γονιός, αλλά είναι δύσκολο να είσαι γονιός.»

Βίλχελμ Μπους (Γερμανός παιδαγωγός στις αρχές του 20ου αιώνα).

Στις μέρες μας αυτό ακούγεται περισσότερο επίκαιρο παρά ποτέ! Όχι μόνο λόγω της γνωστής οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης που τα τελευταία χρόνια πλήττει την χώρα μας , αλλά κυρίως γιατί εδώ και πολύ καιρό διανύουμε μια εποχή ανατροπών και αμφισβητήσεων σε σχέση με την παιδαγωγική και την ανατροφή των παιδιών. Περάσαμε από τις αυταρχικές αντιλήψεις του πατέρα – αφέντη στην δήθεν δημοκρατική ανατροφή των ημερών μας, με το παιδί – αφέντη. Φαίνεται ξεκάθαρα πως η ανατροπή της αυταρχικότητας από μόνη της, δεν προσέφερε ξεκάθαρες και λειτουργικές λύσεις ως προς τους ρόλους των γονιών, τις συμπεριφορές και τους τρόπους ανατροφής. Παρόλα αυτά η ιδέα της δημοκρατικής οικογένειας όπου επικρατεί ισοτιμία, αλληλοσεβασμός, αλληλοεκτίμηση και αγάπη, δεν αποτελεί απατηλό όνειρο ! Αποτελεί μια επιλογή ζωής η οποία μπορεί να κατακτηθεί με πολύ προσωπική προσπάθεια, επιμονή και υπομονή.
Δεν υπάρχει «τέλειος» γονιός! Όλοι οι γονείς κάνουμε λάθη, ερχόμαστε σε αδιέξοδο, προβληματιζόμαστε και αποφασίζουμε έχοντας πάντα την καλύτερη πρόθεση.
Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Ο κάθε γονιός μπορεί να φτιάξει το δικό του, προσωπικό «μαγικό φίλτρο» για την οικογένεια του… με λίγη βοήθεια. Απ’ αυτήν την ανάγκη γεννήθηκε η ιδέα της Ομάδας Γονέων. Αποτελεί ουσιαστικά μια δυνατότητα για όσους γονείς – κηδεμόνες, επιθυμούν να ενημερωθούν, να βοηθηθούν και να υποστηριχθούν στον δυσκολότερο αλλά ταυτόχρονα και ομορφότερο ρόλο της ζωής τους, αυτό του γονιού.
Η ομάδα γονέων λειτουργεί με τις αρχές της συμβουλευτικής και επομένως είναι ένας ασφαλής χώρος για ανταλλαγή, υποστήριξη και ενίσχυση. Οι συζητήσεις γίνονται με σεβασμό και κυρίως με διάθεση αλληλοβοήθειας. Ο συντονισμός της ομάδας από την υπεύθυνη ψυχολόγο γίνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να διασφαλίζεται και να αποτρέπεται κάθε διάθεση επίκρισης. Το πλεονέκτημα της ομάδας, είναι ότι αποτελεί ένα είδος «καθρέφτη» όπου ο κάθε γονιός, με ασφάλεια μπορεί να αντιληφθεί πως οι τρόποι συμπεριφοράς του και οι ρόλοι που υιοθετεί, λειτουργούν στη ανάπτυξη του παιδιού του αλλά και στην σχέση του μαζί του και επομένως να αποφασίσει αν απαιτούνται αλλαγές ή όχι. Η ομάδα προβάλει αυτό που βλέπει, προτείνει εναλλακτικές, στηρίζει και ενισχύει. Αποφεύγονται οι επικίνδυνες γενικεύσεις και η επιβολή συμβουλών.
Στόχος της ομάδας είναι υποστήριξη, η ενημέρωση και η ενίσχυση!



Θέματα Ομάδας Γονέων για παιδιά προσχολικής ηλικία (1 – 6 ετών)

Ημερομηνίες

Θέματα
6/11/13
Γνωριμία της Ομάδας. Διερεύνηση προβλημάτων – θεμάτων.
Εισαγωγή στο θέμα  Δημοκρατική Οικογένεια: σχέσεις ισοτιμίας, αγάπης και σεβασμού.

20/11/13
Η μέθοδος των Φυσικών και Λογικών Συνεπειών.
Όρια και κανόνες ως ένα  προστατευτικό πλαίσιο ανατροφής των παιδιών. Πως μπορούν οι γονείς να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν κανόνες και όρια που θα βοηθήσουν την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

4/12/13
Όρια και τρόποι επικοινωνίας.
 Πώς έχοντας θέσει ένα πλαίσιο ορίων και κανόνων,  η επικοινωνία μπορεί να προάγει την  ανάπτυξη σχέσεων  εμπιστοσύνης, ανταλλαγής, συνδιαλλαγής και αγάπης.

18/12/13
Ελεύθερη συζήτηση.
 Χρόνος για απολογισμό εμπειριών, για απορίες, προβληματισμούς, διαφωνίες και  πολύ συζήτηση!

8/1/14
Επικοινωνία , έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων.
Η  ανάπτυξη  της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εκπαίδευση τους στην αντιμετώπιση  δύσκολων συναισθημάτων  όπως θυμός, ζήλια, εχθρότητα, φόβος, θλίψη κ.α. Οι γονείς μπορούν να αντιμετωπίσουν αρνητικές συμπεριφορές και να βοηθήσουν το παιδί να μάθει να επιλέγει θετικούς τρόπους συμπεριφοράς.

22/1/14
Πρακτικοί τρόποι εκπαίδευσης της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Διαχείριση αρνητικών συμπεριφορών.

5/2/14
«Κακές» συνήθειες και συμπεριφορές των παιδιών.
Συχνά η οικογένεια προβληματίζεται για θέματα όπως η χρήση της πιπίλας, το  πιπίλισμα δαχτύλου ή άλλων αντικειμένων, την ονυχοφαγία, τα διάφορα  τικ, επαναλαμβανόμενες  κινήσεις/ εκφράσεις,  τις δυσκολίες στον ύπνο, στην διατροφή, κ.α. πολλά.  Πως μπορούν οι γονείς να αναγνωρίζουν  πότε πρόκειται για μια φυσική  αναπτυξιακή φάση του παιδιού  και  πότε για μια δυσλειτουργική φάση εγκλωβισμού της ανάπτυξης;  Τρόποι παρέμβασης και διαχείρισης.


19/2/14
Ελεύθερη συζήτηση.
Χρόνος για απορίες, προβληματισμούς, διαφωνίες και  πολύ συζήτηση!

5/3/14
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Τα παιδιά από πολύ νωρίς αρχίζουν να εξερευνούν το σώμα τους, να έχουν απορίες… και συχνά να φέρνουν τους γονείς σε δύσκολη θέση! Πόσο χρειάζεται να ξέρει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας και με ποιον τρόπο μπορεί καλύτερα να τα μάθει.

19/3/14
Διαδικασίες μάθησης. 
Το παιχνίδι - παραμύθι ως μέσο ψυχαγωγίας, επικοινωνίας, αυτογνωσίας και μάθησης. Ζω τον κόσμο μέσα από τα μάτια του παιδιού!  Ξυπνώ το παιδί μέσα μου για να θυμηθώ, να μάθω, να χαρώ και να αγαπήσω…

2/4/14
«Όταν είμαστε παιδιά, θέλουμε να γίνουμε σαν τους γονείς μας, όταν είμαστε έφηβοι, δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση μαζί τους και όταν είμαστε μεγάλοι, γινόμαστε σαν κι αυτούς!»
Πώς να μην γίνω σαν …    Πως με βλέπω ως γονιό. Τι γονιός θέλω να είμαι! Πως με ονειρεύομαι!
Πως μπορούν οι γονείς να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν καλύτερα στον γονεϊκό τους ρόλο, χωρίς το βάρος της σκιάς του «ιδανικού» γονιού!

30/4/16
Τέλος  «ταξιδιού», άφιξη!
Κλείσιμο ομάδας - αποχαιρετισμός.
Εμπειρίες, αποθέματα, σκέψεις, προβληματισμοί και συναισθήματα.





 Μαρία Κυριακίδου, ψυχολόγος-σύμβουλος οικογένειας.
Αμπελοκήπων 46, Περαία, Θεσσαλονίκη.
Τηλ.: 23920 28658   e-mail: mk@mariakyriakidou.gr    





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου